tisdag, januari 15, 2008

 

Kör hårt Niklas!

Jag måste säga att jag gillar Niklas Wykman och det MUF han verkar för. Han säger att MUF ställer samma krav på EU:s beslut som man ställer på de beslut som fattas av Sveriges Riksdag och andra folkvalda församlingar i detta land. Tidigare har man haft känslan av att många moderater har betraktat allt från Bryssel som skänker från höjden och allt som varit svenskt som suspekt, helt enkelt därför att allt svenskt är suspekt därför att Sverige sedan länge haft socialdemokratiskt styre.

Detta är givetvis en mer än lovligt befängd inställning. Varje enskilt förslag måste givetvis bedömas på sakliga grunder. Ser man mera förbehållslöst på frågorna, ser man snart att en utpräglad liberal har anledning att vara minst sagt kritisk mot EU och/eller dess politik. Niklas Wykman väljer den något mera måttfulla linjen att nöja sig med att kräva reformering av EU, medan jag och somliga med mig dömer ut hela tanken som dömd att urarta i byråkratisk elefantiasis.

Det är gott nog att man viker bort från den närmast fanatiskt EU-vänliga linje som länge präglat Moderaterna och givetvis har Niklas Wykman uppnått en ställning som gör att han måste välja sina ord betydligt mera noggrant än jag. Det går åt rätt håll inom moderaterna och om ni frågar mig tror jag att mera EU-kritiska moderater har betydligt större utsikter att få fortsätta regera än mera EU-vänliga och detta gäller i all synnerhet av det skälet att Socialdemokraterna numera är i det närmaste lika fanatiskt EU-vänliga som Folkpartiet. Läs mer på följande länk.

http://www.svd.se/nyheter/politik/politikdirekt/artikel_773135.svd

Comments:
eu fördraget är skandal!! säg nej innan de är försent... snart får vi inte i sverige bestämma om nånting himla maktpmissbrukare där borta i eu alltså!
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?