tisdag, april 11, 2006

 

Uppehåll

Jag kommer att vara bortrest till och med 11 maj. 12 maj kommer förmodligen nästa text att finnas tillgänglig. Jag skall resa till Ryssland och fira påsk. Kanhända kommer jag att skriva någon enstaka text på något internetcafé i Ryssland och jag vill därför - i så fall göra mina läsare uppmärksamma på att man inte kan skriva Å, Ä eller Ö på de datorer som vanligtvis finns i Ryssland. Det problemet kan man lösa på olika sätt men jag menar att det enklaste sättet är att skriva A istället för Å, A istället för Ä och O istället för Ö. Sedan får läsarna gissa sig till vad jag menar utifrån sammanhanget.

Ryssland är ett intressant land och oavsett om jag skriver något därifrån eller inte lovar jag att skriva något om Ryssland då jag kommit hem till Sverige.

Comments:
Hoppas du får en trevlig resa. Och ser fram emot din "rapport".
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?